OK i went for it,new BFP owner - Jemsite
Ibanez JEM, UV, JS & Other Signature Models For discussion of Ibanez JEM, Universe and JS (Satriani) guitars only.

Reply
 
LinkBack Thread Tools Display Modes
post #1 of 29 (permalink) Old 06-29-2009, 04:43 PM Thread Starter
 
Join Date: Dec 2002
Location: canada
Posts: 393
OK i went for it,new BFP owner

I don`t know what is going on with me lately but every maple guitar i see, i gotta buy it. I bought an ESP M-II last week and now i snaged a BFP on evil bay. Anybody know anything about this guitar:

300324526694





Looks to be in quite good shape. Only thing missing is the blue tip, i`ve got a set of NOS blue knobs here so it ain`t too bad, Might wanna try and get me a tip anyway though. Plus it has double pickups, the originals plus a complete set of breeds.

Anybody have a blue tip? LOL

I tried a BFP once in my life, and just fell in love with the feel ,the guy wanted $800 for it, mint, i said i`ll think about it and never bought it. Still kicking myself for that one.

What do you guys think about this deal, $1685, is that a good price in these times? I think i got a pretty good deal on it.

Should have it tomorrow.

I`ll post my thoughts when i get it.

Chris
7 Stringer is offline  
Sponsored Links
Advertisement
 
post #2 of 29 (permalink) Old 06-29-2009, 04:47 PM
Banned
 
Join Date: Sep 2007
Location: newcastle.england
Posts: 2,575
Re: OK i went for it,new BFP owner

yep thats in very good shape.if that was mine id put the origanal pups back in,bfp jems are very sort after.thats a great buy well worth what you paid.
rob777vdy is offline  
post #3 of 29 (permalink) Old 06-29-2009, 04:55 PM
ME.
 
Join Date: Aug 2005
Location: Holland
Posts: 219
Re: OK i went for it,new BFP owner

It needs the blue pickups!!! Nice guitar
ME. is offline  
post #4 of 29 (permalink) Old 06-29-2009, 04:58 PM Thread Starter
 
Join Date: Dec 2002
Location: canada
Posts: 393
Re: OK i went for it,new BFP owner

Quote:
Originally Posted by ibanez777vbk View Post
yep thats in very good shape.if that was mine id put the origanal pups back in,bfp jems are very sort after.thats a great buy well worth what you paid.
Definately putting the originals in. Only thing i need is a blue tip and it`s all original.

I thought it would go higher but i got lucky i guess. I was in a restaurant and i was telling my girlfriend to hurry up cause i didn`t want to miss the auction. I was gonna be too late, so i called a friend and said go on my account and bid on it. He did and i got it.

Can`t wait to get it.

Chris
7 Stringer is offline  
post #5 of 29 (permalink) Old 06-29-2009, 04:58 PM
Hub
 
Join Date: Dec 2007
Location: Sweden
Posts: 322
Re: OK i went for it,new BFP owner

Very nice! Yeah, slap those blue Paf Pros back in there, more color is always great! Congrats!
Hub is offline  
post #6 of 29 (permalink) Old 06-29-2009, 05:01 PM Thread Starter
 
Join Date: Dec 2002
Location: canada
Posts: 393
Re: OK i went for it,new BFP owner

Quote:
Originally Posted by ME. View Post
It needs the blue pickups!!! Nice guitar
Damn right it does. Might get me a different blue Dimarzio for the bridge though, i was checking out the new crunch lab, anybody have any feedback on that one?

Definately blue though.

I need a blue tip.....LOL

Chris
7 Stringer is offline  
post #7 of 29 (permalink) Old 06-29-2009, 05:02 PM Thread Starter
 
Join Date: Dec 2002
Location: canada
Posts: 393
Re: OK i went for it,new BFP owner

Quote:
Originally Posted by Hub View Post
Very nice! Yeah, slap those blue Paf Pros back in there, more color is always great! Congrats!
Thanks.
7 Stringer is offline  
post #8 of 29 (permalink) Old 06-29-2009, 05:03 PM
 
Join Date: Jul 2008
Location: Memphis, Tn
Posts: 448
Re: OK i went for it,new BFP owner

2 bad its fake......lol nah jk dam nice guitar man. and thats a real good price considering a new jem which has a whole lot less character and most likely wont even be collectable is about 600 more still.
mrjakob69 is offline  
post #9 of 29 (permalink) Old 06-29-2009, 05:11 PM Thread Starter
 
Join Date: Dec 2002
Location: canada
Posts: 393
Re: OK i went for it,new BFP owner

Quote:
Originally Posted by mrjakob69 View Post
2 bad its fake......lol nah jk dam nice guitar man. and thats a real good price considering a new jem which has a whole lot less character and most likely wont even be collectable is about 600 more still.
LOL, i just had a fraction of a second heart failure man.....

Don`t ever do that to me again

Your right, i can`t even play newer Ibanez guitars, that`s just me, but i`ve had a VSBL, VWH and got rid of them as quickly as i could. Now i`ve got these babies:



Oh and these too:



I`ll have to take another pic with BFP though.

Damn i love old Ibanez guitars.

Chris
7 Stringer is offline  
post #10 of 29 (permalink) Old 06-29-2009, 05:14 PM
ME.
 
Join Date: Aug 2005
Location: Holland
Posts: 219
Re: OK i went for it,new BFP owner

Quote:
Originally Posted by 7 Stringer View Post
LOL, i just had a fraction of a second heart failure man.....

Don`t ever do that to me again

Your right, i can`t even play newer Ibanez guitars, that`s just me, but i`ve had a VSBL, VWH and got rid of them as quickly as i could. Now i`ve got these babies:



Oh and these too:



I`ll have to take another pic with BFP though.

Damn i love old Ibanez guitars.

Chris
Damn dude, don't do that too me, I'd love to have a RG770 or RG565.
ME. is offline  
post #11 of 29 (permalink) Old 06-29-2009, 05:17 PM Thread Starter
 
Join Date: Dec 2002
Location: canada
Posts: 393
Re: OK i went for it,new BFP owner

Quote:
Originally Posted by ME. View Post
Damn dude, don't do that too me, I'd love to have a RG770 or RG565.
Best playing guitars i`ve tried.

Now i only need a UV77MC to complete my quest....

Chris
7 Stringer is offline  
post #12 of 29 (permalink) Old 06-29-2009, 11:14 PM
 
Join Date: Jul 2008
Location: Memphis, Tn
Posts: 448
Re: OK i went for it,new BFP owner

hmm i like you collection...whats you address and the hours you work? so i know to stop by while your home
mrjakob69 is offline  
post #13 of 29 (permalink) Old 06-29-2009, 11:43 PM Thread Starter
 
Join Date: Dec 2002
Location: canada
Posts: 393
Re: OK i went for it,new BFP owner

Quote:
Originally Posted by mrjakob69 View Post
hmm i like you collection...whats you address and the hours you work? so i know to stop by while your home
I live on the land of my business, so in the morning i gotta walk about 70 steps and i`m at work. I can go eat at home, **** at home and take a break at home, every day.

Wouldn`t change it for anything.

Chris
7 Stringer is offline  
post #14 of 29 (permalink) Old 06-30-2009, 01:19 AM
 
Join Date: Dec 2003
Location: Yardley, PA
Posts: 1,934
Re: OK i went for it,new BFP owner

NICE!
rickcard71 is offline  
post #15 of 29 (permalink) Old 06-30-2009, 12:33 PM
 
Join Date: Feb 2009
Location: california
Posts: 295
Reviews: 7
Re: OK i went for it,new BFP owner

you got nice collection, and that bfp will add alot to it, 1650$ if its mint you got a graet deal, its all about the condition, i just got my mint condition bfp on e***, can wait to get it.
SHAIBANEZ is offline  
Reply

Tags
ibanez blue flower

Quick Reply
Message:
Options

Register Now



In order to be able to post messages on the Jemsite forums, you must first register.
Please enter your desired user name, your email address and other required details in the form below.

User Name:
Password
Please enter a password for your user account. Note that passwords are case-sensitive.

Password:


Confirm Password:
Email Address

IMPORTANT: You will be required to activate your account so please ensure that your email address is correct.

If you do not receive your activation check your spam folder before using the CONTACT US form (at the bottom right of each page).



Email Address:
OR

Log-in










 
Similar Searches

Thread Tools
Show Printable Version Show Printable Version
Email this Page Email this Page
Display Modes
Linear Mode Linear Mode



Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
New Guy - VSK Owner axe2grind1970 Ibanez JEM, UV, JS & Other Signature Models 94 11-22-2008 07:47 PM
JS1 owner... roffcoff Ibanez JEM, UV, JS & Other Signature Models 9 02-06-2007 09:05 AM
help me become a jem owner!!!! please!!! shred me good Ibanez JEM, UV, JS & Other Signature Models 6 05-18-2004 02:47 PM
I will be a JEM owner soon... jeff l Ibanez JEM, UV, JS & Other Signature Models 23 10-23-2002 03:44 PM

Posting Rules  
You may post new threads
You may post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is On
Trackbacks are On
Pingbacks are On
Refbacks are On

 
For the best viewing experience please update your browser to Google Chrome