OMG latest guthrie govan clips - Get ready to crap your pants! - Jemsite
Players & Bands, Music & Sounds, Tours & Jams, Lessons & Theory! Covers everything from discussing musicians, bands, music, albums, videos, local jams & sharing multimedia links (no illegal file sharing please).

Reply
 
LinkBack Thread Tools Display Modes
post #1 of 31 (permalink) Old 05-22-2005, 07:31 AM Thread Starter
 
Join Date: Nov 2001
Posts: 551
Talking OMG latest guthrie govan clips - Get ready to crap your pants!

Now often people say check this out, this guy makes you want to give up...... But Guthrie really does lol!

Check these out:

http://www.tonemerchants.com/Guthrie...2005_Clips.htm

Cheers

Al
Al M is offline  
Sponsored Links
Advertisement
 
post #2 of 31 (permalink) Old 05-22-2005, 08:34 AM
 
Join Date: Apr 2002
Location: U.K
Posts: 592
Re: OMG latest guthrie govan clips - Get ready to crap your pants!

Guthrie realy is an utter master........not much else you can say.
disassociative1 is offline  
post #3 of 31 (permalink) Old 05-22-2005, 09:38 AM
 
Join Date: Jan 2003
Location: London, Essex, UK
Posts: 3,619
Re: OMG latest guthrie govan clips - Get ready to crap your pants!

I have alot of vids with him on my HD, he is pretty damn good. He is just so damn versatile too, he can play everything.
the.godfather is offline  
post #4 of 31 (permalink) Old 05-22-2005, 11:44 AM
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 112
Re: OMG latest guthrie govan clips - Get ready to crap your pants!

awesome.......
evil_k666 is offline  
post #5 of 31 (permalink) Old 05-23-2005, 09:45 AM
 
Join Date: Dec 2000
Location: Chicagoland, IL.
Posts: 4,355
Reviews: 1
Re: OMG latest guthrie govan clips - Get ready to crap your pants!

After watching the clips (I've seen him play before) I decided to nab his instructional books. I'm hoping he can get me out of this rutt I've been in.

Wicked, wicked player.

Bamm
bammbamm is offline  
post #6 of 31 (permalink) Old 05-23-2005, 08:08 PM
 
Join Date: Jul 2003
Posts: 87
Smile Re: OMG latest guthrie govan clips - Get ready to crap your pants!

where can you buy one of thoses capo things that he pulls down on to the neck, so the string don't make noise when he does the tapping stuff in video clip #2?
the second eye is offline  
post #7 of 31 (permalink) Old 05-24-2005, 02:18 AM
 
Join Date: Jul 2001
Location: Berlin, Germany
Posts: 2,674
Re: OMG latest guthrie govan clips - Get ready to crap your pants!

I don't remember what he uses on those clips (those are the Tone Merchants NAMM weekend clips?), but I have seen him using a hairband before.
pawel is offline  
post #8 of 31 (permalink) Old 10-25-2005, 07:12 PM
 
Join Date: Apr 2003
Location: Brick,NJ
Posts: 179
Re: OMG latest guthrie govan clips - Get ready to crap your pants!

I was there for most of the TM shows that week.....hanging out with Guthrie made me want throw my guitars in the fireplace...lol
fishhead785 is offline  
post #9 of 31 (permalink) Old 10-25-2005, 09:46 PM
 
Join Date: Oct 2002
Location: London/Nottingham, UK
Posts: 681
Re: OMG latest guthrie govan clips - Get ready to crap your pants!

man, consider my pants crapped-went to see vai on sunday-dont want to besmirch him, but i found guthries playing more tasteful, stylish and enjoyable! holy moley that man can play!
Globbits is offline  
post #10 of 31 (permalink) Old 10-25-2005, 10:12 PM
 
Join Date: Oct 2002
Location: London/Nottingham, UK
Posts: 681
Re: OMG latest guthrie govan clips - Get ready to crap your pants!

actually, hang on-this guys playing is pretty awesome!-this may extend in to a general question, but how do you get from modal and pentatonic noodling, which i can do with some proficiency and speed, to awesome fluid phrasing and amazing licks like his playing!? what the heck should i be learning?
Globbits is offline  
post #11 of 31 (permalink) Old 10-26-2005, 12:39 AM
 
Join Date: Aug 2004
Posts: 881
Re: OMG latest guthrie govan clips - Get ready to crap your pants!

Quote:
Originally Posted by pawel
I don't remember what he uses on those clips (those are the Tone Merchants NAMM weekend clips?), but I have seen him using a hairband before.
+1 same thing with greg howe. i guess jason becker first introduced that to greg howe back in the "shrapnel" days
vette6600 is offline  
post #12 of 31 (permalink) Old 10-26-2005, 12:39 AM
 
Flobanez's Avatar
 
Join Date: Feb 2005
Location: Maine
Posts: 5,514
Re: OMG latest guthrie govan clips - Get ready to crap your pants!

Saw these clips on the EJ forums a while ago and was blown away by his playing. I also heard him doing EJ's "Manhattan" -he totally nailed it.
Flobanez is offline  
post #13 of 31 (permalink) Old 10-26-2005, 02:39 AM
 
Join Date: Aug 2003
Location: Odense S, Denmark
Posts: 9,952
Re: OMG latest guthrie govan clips - Get ready to crap your pants!

Totally kicks ass .

Regards

André



fettouhi is offline  
post #14 of 31 (permalink) Old 10-31-2005, 04:52 PM Thread Starter
 
Join Date: Nov 2001
Posts: 551
Re: OMG latest guthrie govan clips - Get ready to crap your pants!

Check him out at music live at the NEC this weekend, he's releasing his solo album!
Al M is offline  
post #15 of 31 (permalink) Old 10-31-2005, 05:08 PM
 
Join Date: Nov 2003
Posts: 561
Re: OMG latest guthrie govan clips - Get ready to crap your pants!

Quote:
Originally Posted by Al M
Check him out at music live at the NEC this weekend, he's releasing his solo album!
I really want to go, it will cost me a small fortune to get there though. I went there 2 years ago and I seem to recall that I got a return ticket via National Express coaches for just over a tenner. Not it looks as if it will be around thirty quid!

Not to mention NEC's ticket prices which seem to have increased over the years.
Adagio_777 is offline  
Reply

Tags
jason becker , jennifer batten

Quick Reply
Message:
Options

Register Now



In order to be able to post messages on the Jemsite forums, you must first register.
Please enter your desired user name, your email address and other required details in the form below.

User Name:
Password
Please enter a password for your user account. Note that passwords are case-sensitive.

Password:


Confirm Password:
Email Address

IMPORTANT: You will be required to activate your account so please ensure that your email address is correct.

If you do not receive your activation check your spam folder before using the CONTACT US form (at the bottom right of each page).



Email Address:
OR

Log-in











Thread Tools
Show Printable Version Show Printable Version
Email this Page Email this Page
Display Modes
Linear Mode Linear Mode



Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Where can I buy Guthrie Govan's CD? crevis Players & Bands, Music & Sounds, Tours & Jams, Lessons & Theory! 5 10-12-2010 10:17 AM
Guthrie Govan... maestrocity91 Players & Bands, Music & Sounds, Tours & Jams, Lessons & Theory! 18 02-27-2007 12:47 PM
Guthrie Govan Dee Players & Bands, Music & Sounds, Tours & Jams, Lessons & Theory! 48 06-27-2006 03:17 PM
Guthrie Govan swatguitar85 Players & Bands, Music & Sounds, Tours & Jams, Lessons & Theory! 31 11-01-2005 07:04 PM
Guthrie Govan clips.... jeff l Players & Bands, Music & Sounds, Tours & Jams, Lessons & Theory! 3 10-11-2004 10:02 PM

Posting Rules  
You may post new threads
You may post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Trackbacks are On
Pingbacks are On
Refbacks are On

 
For the best viewing experience please update your browser to Google Chrome