Ibanez JEM Forum banner

Andy Timmons Wiring vraag

35K views 27 replies 11 participants last post by  gitarrerudi  
#1 ·
Hallo allemaal,

Kent iemand de bedradingsconfiguratie voor het Ibanez AT100-model of heeft iemand deze?
Ik installeer twee Cruiser DP187's en een AT-1 in een van mijn Strats en wil graag beginnen met de standaard bedrading die Ibanez gebruikt en van daaruit verder gaan.

Bedankt!

BJ

#2 ·
Hoewel ik de exacte bedrading die Ibanez gebruikt niet ken, durf ik te wedden dat ze dezelfde (zo niet vergelijkbare) bedrading gebruiken als de Jem H/S(H)/H bedrading van de dimarzio website, aangezien het in wezen allemaal humbuckers zijn. Houd er rekening mee dat je een multipole schakelaar nodig hebt in plaats van de standaard strat-schakelaar.

#3 · (Edited)
De bedrading in de AT-gitaren is behoorlijk anders dan de RG/JEM H-S-H bedrading.
Het is bedraad met 2 volume- en één master-toonregelaar.

Eén volume dat master is voor alle pickups (die het dichtst bij de pickups zit) en de volgende is een volume voor de middelste en nek pickup (dus ze kunnen op een lager volume staan dan de brug).

De schakelaar is op dezelfde manier bedraad als een RG H-S-H gitaar.
1. Brug
2. Brug + midden (EDIT: Het was geen gesplitste brug pickup zoals ik me herinnerde).
3. Midden
4. Midden + nek
5. Nek

/Magnus

#4 ·
Bedankt jongens!

De aardige mensen van Dimarzio hebben me dit AT-schema bezorgd, dus ik wilde het doorgeven voor het geval iemand geĂŻnteresseerd was. De configuratie met twee volumes is iets waar ik nog nooit aan gedacht heb, maar ik vind het concept leuk en kan niet wachten om het uit te proberen.

BJ

Attachments

#5 ·
Bedankt jongens!

De aardige mensen van Dimarzio hebben me dit AT-schema bezorgd, dus ik wilde het doorgeven voor het geval iemand geĂŻnteresseerd was. De configuratie met twee volumes is iets waar ik nog nooit aan heb gedacht, maar ik vind het concept leuk en kan niet wachten om het te proberen.

BJ
Gaaf dat je een diagram hebt gekregen (je hebt heel goede ogen nodig om het te lezen, het is heel klein).

Ik vond het concept niet leuk, dus ik heb het verwijderd op mijn AT-gitaren.

/Magnus

#7 ·
Ja, sorry daarvoor. Ik had haast toen ik het uploadde. Ik heb de daadwerkelijke gif die veel groter is als iemand hem wil hebben.

Mag ik vragen welke bedradingsconfiguratie je uiteindelijk hebt gebruikt op je At's?

Bedankt!
Geen probleem, ik heb het toch.

Ik heb de middelste pickup veranderd in een HS-2 (brug en hals originele At-1 en crusier).
Dan is het aangesloten.
1. brug
2. brug split + midden (alleen bovenste spoel)
3. midden
4. hals + midden (alleen bovenste spoel)
5. hals

Eén master volume.
Eén toon voor brug en één voor midden + hals.

Ik gebruik de toonregeling veel, dus ik gaf er de voorkeur aan.

Ik heb de middelste pickup veranderd om meer strat-achtige 2 en 4 geluiden te krijgen.

/Magnus

#9 ·
Hallo bodhijames!
Mag ik je om een gunst vragen?
Zou je alsjeblieft het grotere diagram kunnen uploaden, want ik ben er erg in geĂŻnteresseerd...
Trouwens: weet iemand hoe de cruiser klinkt als hij gesplitst is? En bovenal... heeft het zin om een hum-cancelling dual blade pickup zoals de cruiser te splitsen?
Veel dank!!!! :)

Paolo

#13 ·
Het is ook beschikbaar op de Ibanez-site: http://www2.ibanez.com/supportResources/wiring/2005/AT300.gif

Ze hebben de meeste schema's van 1994 tot 2007 weergegeven, hoewel je misschien een beetje moet rondspringen om te vinden wat je zoekt, aangezien het erop lijkt dat niet elk model voor elk jaar wordt weergegeven.

http://www2.ibanez.com/support/wiringdiagrams

Ik heb een Strat zo bedraad met een paar Cruiser-bruggen en een AT1, en uiteindelijk de Cruisers verwisseld voor een hele reeks verschillende pickups voordat ik koos voor een Area 67-hals en 61 midden, en toen onderweg het hele ding opnieuw bedraad als een standaard Strat-opstelling.

Andy's opstelling, met een master volume en dan een secundair hals/midden volume, evenals met twee pickups die hoorbaar minder output hadden dan de humbucker (evenals aan de zwakkere kant van singlecoils die ik heb gespeeld) is echt geoptimaliseerd voor een speler die zijn pickup selector wil gebruiken om de waargenomen verzadiging van de versterker te veranderen - hals en midden om zijn geluid op te schonen, brug voor volledige shred. Ik ben dat soort speler niet. Ik wil dezelfde ruwe waargenomen output over alle posities (opmerkend dat de singlecoils ECHT minder output hebben, maar helderder zijn en een scherpere aanslag hebben, ze vervormen de versterker op een heel andere manier dan een humbucker, dus als ik een opstelling goed heb afgesteld, is het echt een verandering in toon en articulatie meer dan in gainniveau). Dus voor mij was een traditionele opstelling en een set hetere singlecoils de juiste weg.

Hoewel, als ik erover nadenk, is het mogelijk dat er een probleem was met de manier waarop de twee volumes aan elkaar gekoppeld waren, want ik denk dat ik de gitaar ook heb herbedraad naar VTT toen ik de Cruisers verwisselde voor een set Heavy Blues 2...

#14 ·
Dit is niet helemaal on topic, maar het heeft met de AT1 te maken, dus ik dacht dat ik het hier kon plaatsen in plaats van een heel nieuw topic:

Ik ben van plan om mijn 550RF een paar nieuwe pickups te geven. Ik mis het om een AT1 te hebben, dus die wil ik zeker, en ik heb hier een blue velvet die terug in een gitaar wil. De enige vraag is dus de halspickup. Ik heb gehoord dat de Air norton goed werkt met de AT1, heeft iemand nog andere aanbevelingen voor halspickups die goed werken met de AT1?

#19 ·
Ik vermoed *sterk* dat je het zo niet zult vinden, maar ik krijg een PAF Pro om de Evo-hals in mijn 550 te vervangen, en ik heb een snelle DI-clip opgenomen met de Evo voordat ik hem loskoppel, dus als je me een paar dagen geeft, kan ik een Evo/PAF Pro-vergelijking voor je maken. Ik had het gevoel dat de PAF Pro iets helderder en percussiever is dan de Evo, maar ook wat ronder en, nou ja, Satch noemde het altijd een soort "tubulaire" sound, waarvan ik geen idee heb wat dat letterlijk betekent, maar het klinkt goed. Het heeft niet die donkere, wollige low-mid focus die me altijd aan Vai in de halspositie doet denken... De HfH zou ERG helder en bijna singlecoil-achtig moeten zijn, dus ik vermoed dat ze in het echt heel anders klinken.

#21 ·
Ik vermoed *sterk* dat je het op die manier niet zult vinden, maar ik krijg een PAF Pro om de Evo-hals in mijn 550 te vervangen, en ik heb een snelle DI-clip opgenomen met de Evo voordat ik hem loskoppelde, dus als je me een paar dagen geeft, kan ik een Evo/PAF Pro-vergelijking voor je maken. Ik had het gevoel dat de PAF Pro iets helderder en percussiever is dan de Evo, maar ook iets ronder en, nou ja, Satch noemde het altijd een soort "tubular" geluid, waarvan ik geen idee heb wat dat letterlijk betekent, maar het klinkt goed. Het heeft niet die donkere, wollige low-mid focus die me altijd aan Vai in de halspositie doet denken... De HfH zou ERG helder en bijna singlecoil-achtig moeten zijn, dus ik vermoed dat ze in het echt heel anders klinken.
Dat zou geweldig zijn als je dat zou kunnen doen. Als hij veel warmer is dan de HfH, zou ik waarschijnlijk blij zijn, en er zijn talloze manieren om hier een gebruikte PAF Pro te bemachtigen. Het lijkt erop dat niemand hem echt meer gebruikt lol

#20 ·
Ja... Het is moeilijk om dit uit de beschrijving van de fabrikant op te maken. De meeste lezen toch als een advertentie en vertellen je wat je wilt horen. Onlangs was ik op zoek naar een bridge pickup voor mijn RG520 na het uitproberen van een EMG 81/85 set (vond het volumeverschil tussen de twee niet prettig) en overwoog een AT1, die ik nog nooit heb gehad. Ik denk dat in de beschrijving van Dimarzio stond dat het een donkerder klinkende gitaar zou ophelderen en tegelijkertijd gitaren die te helder zijn, zou opwarmen... lol. Waarschijnlijk een goede pickup en zo, maar jee...

#22 ·
Ja... Het is moeilijk om dit uit de beschrijving van de fabrikant op te maken. De meeste lezen toch al als een advertentie en vertellen je wat je wilt horen. Onlangs was ik op zoek naar een bridge pickup voor mijn RG520 nadat ik een EMG 81/85 set had geprobeerd (vond het volumeverschil tussen de twee niet prettig) en overwoog een AT1, die ik nog nooit heb gehad. Ik denk dat in de beschrijving van Dimarzio stond dat hij een donkerder klinkende gitaar zou ophelderen, en toch gitaren die te helder zijn, zou opwarmen... lol. Waarschijnlijk een goede pickup en zo, maar jee...
De AT1 is een helderdere, minder output Tone Zone. Ook gillen de harmonischen als een varken. Ik wil mijn screamer gitaren hebben, maar ik denk dat ik best blij zou zijn om wat metal te spelen met de AT1, aangezien zelfs Andy shredt op dingen als groove or die met dat ding.

Ze beweren dat hij is ontworpen voor gitaren met mahoniehouten body's, maar Andy heeft gezegd dat hij altijd het prototype heeft gebruikt dat hij in '94 van Ibanez kreeg, dat van elzenhout is.

#25 ·
Tone Zone zou ook vaag op JB moeten lijken, toch? Ik heb wel een 3120TW met een PAF Pro en Tone Zone waar ik je een clip of twee van zou kunnen geven, maar de mahoniehouten body zal ook veel kleuren, en het zou niet te lang meer moeten duren voordat ik een PAF Pro terug heb voor mijn 550RFR.

#26 ·
Tone Zone zou ook vaag JB-achtig moeten zijn, toch? Ik heb een 3120TW met een PAF Pro en Tone Zone, waarvan ik je wel een of twee clips kan bezorgen, maar de mahoniehouten body zal ook veel kleuren, en het zou niet al te lang meer moeten duren voordat ik een PAF Pro terug heb voor mijn 550RFR.
Ik heb de JB altijd schel gevonden en de tone zone warmer. De AT1 zit er ergens tussenin, maar dichter bij die warme kant. Ik had een TZ in de 3770DX die ik vroeger had (begin er nu spijt van te krijgen dat ik hem heb verkocht, nu ik bijna uitsluitend square heel joints speel) en ik vond hem echt warm in vergelijking met de meeste Duncan-elementen die ik ooit heb geprobeerd.

#28 ·
...nog eentje...begrijp ik het goed dat AT geen nek- en midden-PU's splitst in pos. 2, maar ze beide in humbuckermodus gebruikt...? Dit is eigenlijk mijn probleem...ik wil ook geen twee cruisers splitsen, want ik kan me voorstellen dat het dan te zwak is...Heb je de neck cruiser in hb-modus in positie 4, terwijl de HS-2 gesplitst is...dus heb je een lawaaierige pos. 2...???