Dat is een behoorlijk goede grafiek! Het is subjectief, maar wat maakt het uit, die man lijkt er verstand van te hebben. Ik wil graag een "resonantiepiek"-getal zien. Dat is de frequentie waarop de pickup het sterkst is, en kan je veel vertellen over het geluid. Voor mij vertelt het me hoe het geluid de versterker gaat raken. Als de heetste frequentie hoger is, dan heb je een ijziger, glasachtiger klinkende pickup met scherpere harmonischen. Als het lager is, heb je een soepeler, ronder geluid. Het is nog steeds misleidend, want de tweede en derde pieken kunnen je totaal voor de gek houden, zoals bij de Fred of de Megadrive, maar het is iets dat het waard is om op te merken.
Dimarzio zet het er niet op, dus als de grafiek zegt dat de middentonen "7" zijn, nou, 7 waar? Hoge middentonen, lage middentonen, enorme vette middentonen rondom, of een dunne, wah-achtige middentoonpiek? De breed nek leest als een super distortion, maar de s.d. is een vreselijke nek pickup, omdat die "7.5" midden rating een zeer brede, vette lage midden is, in tegenstelling tot de breeds. Ik denk dat dat is waar de catalogus beschrijvingen om de hoek komen kijken, maar ze zijn zo marktgedreven, dat ze soms meer praten over het zijn van een rockster dan over de daadwerkelijke fysieke kenmerken van de pickups. Dus je moet ze nog steeds kopen en uitproberen