Ibanez JEM Forum banner
37K views 22 replies 13 participants last post by  jasonfilio1  
#1 ·
Ik heb onlangs goede recensies over deze gitaren gehoord. Ik bezit ook een RGTHRG2, die in feite een RGT42 is met Giger-graphics en een EPII. Na een setup (eigenlijk maar een beetje tweaken) voelt hij beslist veel beter aan dan MII. Hij voelt ook fijner aan dan de Jackson KVX (MIJ) van mijn vriend en is bijna, zo niet gelijk aan MIJ Ibanez (na een goede setup natuurlijk). Ik weet niet zeker of er een draad is over recente Koreaanse kwaliteit, dus hier heb je het! Denkt iemand anders ook zo positief over de MIK Ibanez of wat?

#2 ·
Ze zijn geweldig. Ik bezit een RG370DX en hij speelt net zo goed als sommige van de MIJ's die ik heb gezien. Het enige dat ik zou veranderen zijn de pickups. Zodra ik er een paar PAF Pros in heb gezet, klonk hij net zo goed als mijn RG550 uit 1990. Geweldig voor wat ze kosten.

#3 ·
RG370's worden in Indonesië gemaakt.
Ik heb vandaag op een RGT42 gespeeld. Erg mooi! Toch speel je een neck-thru gitaar, die sowieso een betere resonantie zal hebben. Ik denk niet dat de Koreaanse kwaliteit over de hele linie slecht is; het is gewoon hit-or-miss. Je kunt geluk hebben en een geweldige gitaar krijgen, zoals ik deed met mijn JS100 destijds. Ik heb verhalen gehoord van mensen die niet zoveel geluk hadden.

#5 ·
RG370's worden gemaakt in Indonesië.
Ik heb vandaag op een RGT42 gespeeld. Erg mooi! Toch speel je een neck-thru gitaar, die sowieso een betere resonantie zal hebben. Ik denk niet dat de Koreaanse kwaliteit over de hele linie slecht is; het is gewoon hit-or-miss. Je kunt geluk hebben en een geweldige gitaar krijgen, zoals ik deed met mijn JS100 destijds. Ik heb verhalen gehoord van mensen die niet zoveel geluk hadden.
Nee, het is Korea, staat op mijn headstock en op de meeste websites.

#4 ·
Welnu, ik denk dat er een paar gitaren zijn die als een "onafgemaakt" product worden verkocht, als je begrijpt wat ik bedoel. Ik geloof echter dat MIK's enorm zijn verbeterd ten opzichte van El Cheapos.

#6 ·
Ik heb precies dezelfde giger gitaar en hoewel ze fijn zijn om te bespelen, komen ze nog steeds niet in de buurt van een RG550, en na het kopen van een Jcustom is de giger gitaar mijn minst favoriete. De zwevende tremolo is verschrikkelijk, en als je de achterste holte opent, kun je het gebruikte hout zien en het is net geperst spaanplaat of zoiets.

Toen ik deze gitaar kocht, was ik onder de indruk van de graphics, de abalone en het algemene uiterlijk. Maar hoe meer ik mijn JCustom speel, hoe meer ik het verschil zeker voel.

Begrijp me niet verkeerd, de giger is mooi en ik heb een paar succesvolle solo's opgenomen voor mijn nieuwe album, maar het is gewoon niet zo goed.

Als er geen echt kwaliteitsverschil zou zijn, dan zou het hele ibanez-assortiment in dezelfde prijsklasse zitten. De in Korea gemaakte ibanez is voor de budgetmuzikant die er goed uit wil zien en genoeg kwaliteit wil om goed te kunnen spelen.

maar er is een verschil !!!

#7 ·
Ik heb ook een RG370dx gemaakt in Korea.

er zijn een paar dingen die ik niet leuk vind, maar ik hou wel van de pickups, want voor standaard pickups zijn ze niet zo slecht.

Maar wat me opviel, was dat er 6 gaten zaten voor de trussrod cover, ze hebben het de eerste keer verknald en het opnieuw geprobeerd en de fret ends steken er wat meer uit dan normaal, dus als je over de hals glijdt, voel je dat de frets een beetje puntig zijn.

#8 ·
Ik heb ook een RG370dx gemaakt in Korea

er zijn een paar dingen die ik niet leuk vind, maar ik hou wel van de pickups, want voor standaard pickups zijn ze niet zo slecht

maar wat me opviel was dat er 6 gaten zaten voor de truss rod cover, ze hebben het de eerste keer verknald en het opnieuw geprobeerd en de fret ends steken er een beetje meer uit dan normaal, dus als je over de hals glijdt, kun je voelen dat de frets een beetje puntig zijn
Ja, ik merkte ook dat de uiteinden van de frets op mijn giger een beetje scherp zijn en me kunnen snijden als ik rondglijd. Het gaat allemaal om de kleine details, die meer tijd kosten om een gitaar te bouwen, meer tijd betekent een hogere prijs in de verkoopprijs.

#9 ·
Dit ben ik die mijn Koreaanse S7320 uit 2007 bespeel:

En dit ben ik die mijn Japanse RG570 uit 1995 bespeel:

Hoewel het totaal verschillende gitaren zijn, denk ik dat het qua bespeelbaarheid, klank en algehele kwaliteit vrijwel gelijk is (geen problemen met fretten of iets dergelijks). Beide hebben zeer goede pickups, beide hebben Wizard II halzen die erg fijn spelen, en ze hebben enorm veel natuurlijke sustain, en over het algemeen een mooie, goed gedefinieerde klank.

Dus misschien heb ik geluk gehad met mijn Koreaanse Ibanez, maar ik denk dat het een fantastische gitaar is, die gemakkelijk kan concurreren met veel duurdere gitaren (zoals mijn eigen RG).

#10 ·
Van de 4 gitaren die ik bezit, is de Koreaanse Giger verreweg de slechtste en het moeilijkst te bespelen. Dat is gewoon een feit van mijn collectie. De JCustom speelt als boter. En mijn Giger is op geen enkele manier zo goed als de RG 550. Je zit gewoon verkeerd, ze liggen mijlenver uit elkaar...

#11 ·
Het fretwerk op mijn RG350dx is verschrikkelijk (Indonesië). Er zaten scherpe fret-randen aan, en ik was dapper genoeg om ze glad te vijlen, wat geweldig uitpakte. Maar ik kan nog steeds geen lage actie krijgen vanwege ongelijke frets. Ik krijg nog steeds wat gezoem op de 7e fret van de hoge e en meer kleine (maar vervelende) gezoem in andere gebieden.

Is dit ook gebruikelijk bij Koreaanse modellen?

#12 ·
Mijn RG350DX (wit) is veel beter dan mijn RG550EX en staat heel dicht bij mijn RG 2550 prestige, en alle drie zijn standaard. INF pickups zijn veel beter dan V pickups in RG550 qua sustain, helderheid en GROOTS geluid, en voor de RG350 dacht ik dat basswood gitaren geen basgeluid konden hebben. Ik vraag me nog steeds af hoe goed de RG 350 kan zijn. En hij is niet eens Koreaans, maar Indonesisch?

#13 ·
Ik denk dat MIK-gitaren veel potentieel hebben, en veel ervan vertegenwoordigen een zeer goede prijs-kwaliteitverhouding. Bijna altijd moet ik bij MIK-gitaren veel frettenwerk doen om ze gelijk, comfortabel en glad te maken, evenals andere aanpassingen om hun bespeelbaarheid te maximaliseren (d.w.z. de "schouder" afronden op sommige van de meer vierkante WizII's). Ik eindig meestal ook met het plaatsen van een Edge- of LoPro-tremolo en nieuwe pickups.

Aangezien ik mijn eigen frettenwerk kan uitvoeren en dat ook doe, zijn de extra kosten geen echt probleem en zou ik de pickups toch vervangen, MIJ of MIK. Het kopen van een nieuwe tremolo is een beetje duur, maar alle (beide) van de goedkopere gitaren die ik heb, "voelden" als goede stukken hout in mijn handen, en ik beschouw de extra kosten en het werk gewoon als noodzakelijke mods die dienen om de gitaar voor mij te laten werken.

Qua pasvorm, afwerking en kwaliteitscontrole staat het MIK-spul gewoon niet op het niveau van de MIJ-gitaren, naar mijn mening. De waarheid is dat er verschillende prijspunten zijn voor gitaren die bedoeld zijn om aan verschillende soorten spelers te worden verkocht en uiteindelijk zijn het de winsten die beslissingen veroorzaken. Er is een reden waarom Japanse RG's meer kosten, en het is meer dan alleen de som van de kosten van de grondstoffen.

#15 ·
Mijn 2 centen maar. De Koreaanse gitaren lijken minder consistent in kwaliteit te zijn, met een twist. Ik had een RGT42FM die erg mooi gebouwd was, dus ik heb de Edge Pro II geĂĽpgraded naar een nieuwe Edge Pro (drop in vervanging) en een Tone Zone en PAF Pro geĂŻnstalleerd en had een geweldige gitaar. Tijdens het werken eraan merkte ik een vreemdheid op. Bijna alle Koreaanse RG-modellen hebben een jackplate, terwijl de Japanse RG's een dikke paneeljack gebruiken en de kleine cover aan de achterkant achter de jack hebben. Welnu, de RGT42FM heeft de Japanse stijl setup, wat me deed afvragen, worden sommige bodies in Japan gemaakt en naar de Koreaanse fabriek verscheept voor afwerking? Gewoon iets dat me "HMMMM" doet denken.

#16 ·
Mijn 2 centen maar. De Koreaanse gitaren lijken minder consistent in kwaliteit te zijn, met een twist. Ik had een RGT42FM die erg mooi gebouwd was, dus ik heb de Edge Pro II geĂĽpgraded naar een nieuwe Edge Pro (drop in vervanging) en een Tone Zone en PAF Pro geĂŻnstalleerd en had een geweldige gitaar. Tijdens het werken eraan merkte ik een vreemdheid op. Bijna alle Koreaanse RG-modellen hebben een jackplate, terwijl de Japanse RG's een dikke paneeljack gebruiken en de kleine cover aan de achterkant achter de jack hebben. Welnu, de RGT42FM heeft de Japanse setup, wat me deed afvragen, worden sommige bodies in Japan gemaakt en naar de Koreaanse fabriek verscheept voor de afwerking? Gewoon iets dat me "HMMMM" doet denken.
Ik heb de RGT42 in het wit laatst geprobeerd en merkte hetzelfde op over de jack. Over het algemeen is het een geweldig instrument - als ze de power cosmo maar niet zo belachelijk snel zouden laten slijten!
Al mijn 3-serie Ibanez's zijn gemaakt in Indonesië. Ik weet dat de oudere 3's in Korea zijn gemaakt. Ik denk dat het loont om de achterkant van de kop te controleren. ;)

#20 · (Edited)
Maandagavond een gebruikte S520EX opgehaald bij de plaatselijke Guitar Center.
Eerste keer in de winkel... Ik doe normaal gesproken geen ketenwinkels.
Hoe dan ook, de setup was absoluut verschrikkelijk... geen wonder dat hij als nieuw was en minder dan 400 dollar kostte.
Lang verhaal kort:
2 uur bezig geweest met het instellen (en dineren, tv kijken, etc.)
Pickups... hmmmm Ik kan me allerlei dingen bedenken die ik daarin ga proberen met die mahoniehouten body... maar de originele zijn niet helemaal waardeloos.
Blijf op de hoogte.
ZR trem... toen de return spring bar verwijderd was zodat hij volledig zweefde... gewoonweg verbluffend.
De hals is perfect (nu).
Over het algemeen beoordeel ik dit gelijk aan (GASP!) mijn JPM P2, qua hoe ze speelt.
Dat is gewoon deze, versus dat soort dingen... maar... verdomme... voor het prijsverschil... nou, ik denk niet dat ik op Koreaanse gitaren kan schijten.
Ik heb ook goede ervaringen met PRS Koreaanse modellen.
Ik weet alleen niet zeker of ze genoeg tijd aan de lopende band hebben om ze perfect te maken.
Je eindigt met een ruwe schets... besteed wat tijd aan het instellen/afwerken van frets als ze scherp zijn aan de randen... haal er plezier uit om aan gitaren te werken, en het is een no-brainer.
Betaal veel geld omdat je het perfect uit de doos nodig hebt, en, nou ja, daar betaal je veel geld voor, toch?
:D
Proost!

#21 ·
Ik denk dat we genoeg meningen hebben om hier iets te concluderen. Als je een mooie MIK hebt gekozen, besteed er dan wat tijd aan (frets, pups, misschien een trem, etc.), als ze is opgesteld, (door de woorden van Ricky Martin) "She Bangs!". Misschien heb je er wat geld aan uitgegeven nadat je het hebt gekocht, maar het is nog steeds niet hoeveel je zou betalen voor een MIJ. De kwaliteit daarentegen komt aardig in de buurt van Prestige. Weee!

#22 ·
Welnu, het is hetzelfde als vroeger met Japanse gitaren versus Amerikaanse.

Maar mijn oude Japanse RG570 is nog steeds helemaal origineel, en hij is in alle opzichten prima (frets, pickups, tremolo etc.) ... net als mijn S7320.

Ik veronderstel dat de duurdere Koreaanse gitaren sowieso niet zoveel werk nodig hebben. Ik heb absoluut geen idee waarom ik lees over mensen die de pickups vervangen op een S7320, want ik denk dat ze geweldig werk leveren. Net als de V7, S1, V8 combo op mijn RG... Veel mensen vervangen ze... Nou, dat heb ik ook gedaan, nadat er een kapot was gegaan... en ik heb er een DiMarzio PAF Pro, Blue Velvet en Tone Zone in gezet. Ik haatte eigenlijk de toon die ik kreeg (om nog maar te zwijgen van de zwakke output en de dunne attack), en kreeg een tweedehands Ibanez vervanging en maakte de gitaar weer origineel.