Maandagavond een gebruikte S520EX opgehaald bij de plaatselijke Guitar Center.
Eerste keer in de winkel... Ik doe normaal gesproken geen ketenwinkels.
Hoe dan ook, de setup was absoluut verschrikkelijk... geen wonder dat hij als nieuw was en minder dan 400 dollar kostte.
Lang verhaal kort:
2 uur bezig geweest met het instellen (en dineren, tv kijken, etc.)
Pickups... hmmmm Ik kan me allerlei dingen bedenken die ik daarin ga proberen met die mahoniehouten body... maar de originele zijn niet helemaal waardeloos.
Blijf op de hoogte.
ZR trem... toen de return spring bar verwijderd was zodat hij volledig zweefde... gewoonweg verbluffend.
De hals is perfect (nu).
Over het algemeen beoordeel ik dit gelijk aan (GASP!) mijn JPM P2, qua hoe ze speelt.
Dat is gewoon deze, versus dat soort dingen... maar... verdomme... voor het prijsverschil... nou, ik denk niet dat ik op Koreaanse gitaren kan schijten.
Ik heb ook goede ervaringen met PRS Koreaanse modellen.
Ik weet alleen niet zeker of ze genoeg tijd aan de lopende band hebben om ze perfect te maken.
Je eindigt met een ruwe schets... besteed wat tijd aan het instellen/afwerken van frets als ze scherp zijn aan de randen... haal er plezier uit om aan gitaren te werken, en het is een no-brainer.
Betaal veel geld omdat je het perfect uit de doos nodig hebt, en, nou ja, daar betaal je veel geld voor, toch?

Proost!